1. Yleistä

Sopimusehdot koskevat IlonPolku -verkkokaupassa tapahtuvaa asiointia. Ilman ehtojen hyväksyntää verkkokaupassa ei ole oikeutta asioida. IlonPolku -verkkokaupassa voivat asioida täysi-ikäiset oikeustoimikelpoiset yksityishenkilöt sekä yritykset, kunnat, kaupungit, yhdistykset ja muut järjestöt. Alaikäiset, eli alle 18-vuotiaat voivat tilata huoltajan suostumuksella. Alle 18-vuotiaat eivät voi tilata velaksi.

Toimituksia tehdään Suomeen (pois lukien Ahvenanmaa). Pidätämme oikeuden olla toimittamatta tilausta luottotietoihin, puutteellisiin osoitetietoihin, tuotteen loppumiseen tai muihin vastaaviin seikkoihin vedoten. Pidätämme myös oikeuden olla toimittamatta tuotteita tilaajalle, joka on jättänyt aiemmin maksamatta/lunastamatta tilauksia.

IlonPolku -verkkokaupassa myytävänä olevien tuotteiden tuotetiedot ja -kuvat on pyritty esittämään mahdollisemman selkeästi ja todenmukaisesti. IlonPolku -verkkokauppa ei kuitenkaan vastaa kustantajien, maahantuojien ja valmistajan ilmoittamien tietojen oikeellisuudesta. Pidätämme myös oikeuden muuttaa tuotetietoja ilman erillistä ilmoitusta.

Asiakkaan antaman puhelinnumeron oikeellisuus on yksi tärkeimmistä tiedoista tilauksen toimituksessa.
Olethan erittäin tarkka syöttäessäsi puhelinnumeroa yhteystietoihin. Asiakas vastaa mahdollisista ylimääräisistä toimituskunstannuksista, jotka syntyvät väärästä puhelinnumerosta.

2. Tietoturva

SSL-yhteys
IlonPolku -verkkokaupan ja asiakkaan välinen yhteys on suojattu käyttämällä SSL-suojausta (Secure Sockets Layer). SSL-yhteys suojaa tietoliikenteen niin, ettei ulkopuolinen pysty saamaan selville henkilökohtaisia tietojasi. SSL-suojausta käyttävät mm. kotimaiset verkkopankit.

Evästeiden käyttö
Käytämme verkkokaupassamme evästeitä. Saamme niiden avulla tärkeää seurantatietoa ja joiden kautta pystymme tarjoamaan asiakkaillemme kunkin yksilöityjen tarpeiden mukaisia tietoja ja palveluita. Evästeet eivät vahingoita käyttäjien tietokoneita tai tiedostoja. Yleensä evästeet ovat verkkoselaimessa oletuksena sallittuina, mutta käyttäjä voi estää evästeiden käytön tai poistaa evästeet selailun päätyttyä. Lisätietoja selainkohtaisista ohjeista evästeiden sallimiseksi tai kieltämiseksi löytyy selaimen valmistajan ohjeista.

Tietosuoja
Käsittelemme henkilötietojasi huolellisesti. Lue lisää tietosuojaselosteestamme.

3. Tuotteen hinta

Tuotteen hinta on palvelun sivulla tilaushetkellä näkyvä hinta. Tuotteen hinnan ohella tilaajan tulee maksaa tuotteen toimituskulut. Tuotteen hinta sisältää arvonlisäveron. Merkittävissä hintavirheissä/hinnanmuutoksissa pidätämme itsellämme oikeuden korjata hinnat. Informoimme mahdollisesta hintavirheestä ennen tuotteen toimittamista, jolloin asiakkaalla on mahdollisuus peruuttaa/muuttaa tilausta.

4. Toimitustavat ja -kulut

POSTI – NOUTOPISTE / AUTOMAATTI / YKSITYISET LOKERIKOT

Toimitukset, jotka mahtuvat Postin asettamiin kirjemittoihin, lähetetään kirjeenä tai pikkupakettina, jolloin ne jaellaan suoraan postilaatikkoon/-luukkuun. Toimitukset, jotka eivät mahdu kirjemittoihin, lähetetään Postista noudettavana pakettina.

Postipaketti toimitetaan ostoskorissa valittuun noutopisteeseen tai automaattiin. Yksityinen lokerikko on automaatti, johon ei ole julkista pääsyä (esim. taloyhtion oma automaatti).

  • Paketin lähetystunnus lähetetään tilauksessa olevaan sähköpostiosoitteeseen.
  • Paketin saapumisilmoitus tulee vastaanottajalle tekstiviestinä ja/tai sähköpostina.
  • Noudettaessa lähetystä postitoimipaikasta, on mukana oltava lähetystunnus ja henkilöllisyystodistus. Myös toinen henkilö voi noutaa paketin puolestasi. Mukana hänellä täytyy olla paketin lähetystunnus ja oma henkilöllisyystodistus. Valtakirjaa ei tarvita.
POSTI – OVELLE SOVITUSTI

Toimitetaan perille annettuun osoitteeseen. Posti on yhteydessä vastaanottajaan pääsääntöisesti lähettämistä seuraavana työpäivänä jakeluajan sopimiseksi, Sovittavat toimitusajat vaihtelevat klo 9-21 välillä.

POSTI – OVELLE PÄIVÄLLÄ

Toimitetaan perille annettuun osoitteeseen. Jaetaan vastaanottajalle pääsääntöisesti lähettämistä seuraavana työpäivänä klo 16.00 mennessä.

MATKAHUOLTO – NOUTOPISTE/AUTOMAATTI

Toimitetaan tilauksessa valittuun Matkahuollon noutopisteeseen tai pakettiautomaattiin pääsääntöisesti 1-2 työpäivän aikana, isoimmissa kaupungeissa myös lauantaisin. Saat ilmoituksen heti, kun pakettisi on noudettavissa.

MATKAHUOLTO – JAKOPAKETTI PÄIVÄLLÄ

Toimitetaan ovellesi arkisin klo 8 -16 ilman ennakkoilmoitusta. Vastaanottajan luvalla toimitus voidaan jättää myös ilman vastaanottajan kuittausta kotiovelle.

MATKAHUOLTO – KOTIJAKELU SOVITUSTI

Toimitetaan ovellesi sovittuna ajankohtana, suurimmissa kaupungeissa myös iltaisin ja viikonloppuisin. Saat ilmoituksen saapuvasta paketista tekstiviestillä toimitusajan sopimiseksi. Vastaanottajan luvalla toimitus voidaan jättää myös ilman vastaanottajan kuittausta kotiovelle.

5. Toimitusaika

Toimitusaika on pääsääntöisesti 1-6 arkipäivää, riippueen tuotteen saatavuustilanteesta. Tarkemman toimitusaika-arvion löydät tuotesivulta. Mikäli tuote on tilapäisesti loppunut, ilmoittamme asiasta mahdollisimman nopeasti sähköpostitse. Mikäli tuotteella on tiedossa oleva normaalia pidempi toimitusaika, ilmoitetaan siitä erikseen tuoteen lisätiedoissa. Vieraskielisillä kirjoilla/Raamatuilla voi olla normaalia pidempi toimitusaika.

Voit esittää myös toiveen toimituspäivästä ostoskorin ”Tilauksen kommentit” kohdassa.

6. Maksutavat

6.1. VERKKOMAKSU
  • Kotimaiset verkkopankit
  • Visa
  • Master Card
  • American Express
  • OP Lasku
  • OP Tililuotto
  • Walley
  • Alisa Yrityslasku

Maksupalveluntarjoaja
Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin: 020 718 1830
https://www.paytrail.com

6.2. KLARNAN MAKSUTAVAT

Yhdessä Klarna Bank AB:n (julk.) kanssa (päätoimipaikan osoite Sveavägen 46, 111 34 Tukholma, Ruotsi) tarjoamme seuraavia maksutapoja, joissa maksu tehdään suoraan Klarnalle:

  • Käytössä kuluttajille
  • Lasku: maksuaika on 14 vuorokautta tuotteiden toimituksesta. Klarna-laskun ehdot ovat saatavilla täällä.
  • Joustava erämaksu: voit maksaa ostoksesi joustavasti kuukausierissä, joiden suuruus on vähintään 1/24 velan määrästä (kuitenkin aina vähintään 5,00 EUR mukaan lukien korko jäljellä olevalle velalle).
  • Kiinteä erämaksu: voit valita kassalla eri kuukausierävaihtoehdoista. Erät pienenevät kuukausittain sitä mukaa, kun maksamatta oleva luottosumma pienenee.
  • Kampanjalasku: jos oston yhteydessä on tarjottu mahdollisuutta pidennettyyn 1–3 kuukauden maksuaikaan aloitusmaksua vastaan (esim. “Osta nyt, maksa helmikuussa”), voit maksaa ostokset kampanjalaskun ehtojen mukaisesti.
  • Joustavan erämaksun, kiinteän erämaksun ja kampanjalaskun ehdot löydät täältä ja vakiomuotoiset eurooppalaiset kuluttajaluottotiedot täältä.

Löydät lisätietoa Klarnasta täältä ja Klarnan käyttöehdot täältä. Klarna käsittelee henkilötietojasi soveltuvan lainsäädännön ja Klarnan tietosuojaselosteen mukaisesti.

Pidätämme aina itsellämme oikeuden hylätä laskulla tai osamaksulla tehty tilaus ja vaatia ennakkomaksua.

6.3. LASKU
  • Käytössä seurakunnille, valtion ja kuntien virastoille ja laitoksille.
  • Maksuehto 14pv
  • Omistusoikeus tuotteeseen siirtyy ostajalle silloin kun koko kauppahinta on maksettu.
  • Maksumuistutuksesta ja –kehotuksesta perimme 5 euron maksun ja kulloinkin voimassa olevan koron mukaisen viivästyskoron.

Pidätämme aina itsellämme oikeuden hylätä laskulla tai osamaksulla tehty tilaus ja vaatia ennakkomaksua.n

7. Palautusoikeus

Verkkokaupasta tilaamallasi tuotteella on 14 vrk:n palautusoikeus. Asiakas vastaa palautuskustannuksista. Palautettavien tuotteiden tulee olla virheettömiä, käyttämättömiä ja jälleenmyyntikuntoisia, joten käsittele tuotteita varoen ennen ostopäätöksen tekemistä. Joihinkin tuotteisiin kuuluu tuotekohtainen myyntipakkaus, jolloin palautettavan tuotepakkauksen täytyy myös olla ehjä ja jälleenmyyntikuntoinen. 14 vuorokauden palautusaika alkaa tuotteen vastaanottamisesta.

Mikäli palautettu tuote on selkeästi käytetty tai se on vahingoittunut tilaajan vastuulla ollessaan, pidätämme oikeuden huomioida tuotteen arvonvähennys palautussummassa. Mikäli katsomme, että tuote on menettänyt kaiken arvonsa, pidätämme oikeuden olla palauttamatta maksua.

Ennen palauttamista, ota aina ensin sähköpostilla yhteys asiakaspalveluumme asiakaspalvelu@ilonpolku.fi

Poikkeustapauksia, joissa ei ole vaihto-/palautusoikeutta

  • Elintarvikkeilla ei ole palautusoikeutta, mikäli pakkaus on avattu.
  • Sinetöidyillä tuotteilla ei ole palautusoikeutta, kun sinetti on avattu.
  • Tuotteiden hygieenisyyden turvaamiseksi avattua hygieniatuotetta ei voi palauttaa (Kuluttajansuojalaki: 6 luku, 16 §).
  • Yrityksillä, seurakunnilla, yhdistyksillä ja muilla yhteisöillä ei ole palautusoikeutta ellei siitä erikseen sovita.

Voit ilmoittaa palautuksesta sähköpostilla 14 päivän kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Saat sen jälkeen tarkemmat ohjeet palautusta koskien.

Palauta tuotteet 14 vuorokauden sisällä palautusilmoituksesta Postin tai Matkahuollon kuljetettavaksi. Mikäli palautettavia tuotteita ei toimiteta 14 vuorokauden sisällä palautusilmoituksesta kuljetusyhtiön kuljetettavaksi, katsomme palautusoikeuden päättyneen.

Pyydä kuljetusyhtiöltä palautuksesta kuitti, josta näkyy paketin seurantakoodi. Mikäli palautus katoaa kuljetuksen aikana, hyväksymme palautuksen ainoastaan kuittia vastaan.

Mikäli palautus on tehty toimitustavalla, jossa ei ole kuljetusseurantaa (esim. kirje), hyväksymme palautuksen vasta sen saavuttua varastollemme.

Noutamaton lähetys ei ole kuluttajasuojalain mukainen palautus. Posti säilyttää paketteja tietyn ajan, jonka jälkeen paketti palautuu lähettäjälle.  Perimme noutamattomasta kotimaan lähetyksestä 15€ posti- ja käsittelykuluja rahapalautuksen yhteydessä. Ulkomailta palautuvista noutamattomista lähetyksistä perimme todelliset lähetys ja palautuskulut.  Mikäli asiakas haluaa uudelleen toimituksen palautuneelle tilaukselle, on asiakkaan tehtävä uusi tilaus verkkokaupassa.

Palautusohjeet

Palautusosoite:

IlonPolku verkkokauppa
Keluveneenväylä 2 B 8
90650 Oulu

p.0503061052

Mikäli asiakas suorittaa palautuksen muutoin kuin toimitusehdoissa olevien ohjeiden mukaisesti, perimme sekä toimituksesta, että palautumisesta aiheutuneet todelliset kustannukset asiakkaalta.

Mikäli haluat vaihtaa tuotteen, palauta tuote ja tee uusi tilaus verkkokaupassa.

Mikäli tilaamasi tuote on vaurioitunut matkalla, ota yhteys asiakaspalveluumme: asiakaspalvelu@ilonpolku.fi

8. Kampanjakoodit, Tilaajalahjat

Kampanjakoodeina jaettavia alennuskoodeja voi käyttää ainoastaan yhtä alennuskoodia kerrallaan. Vaikka kampanjoita ja alennuskoodeja olisi jaossa useampia kappaleita, voi asiakas valita ostoskorissa vain yhden haluamansa kampanjakoodin ja syöttää sen sille varattuun paikkaan. Kampanjakoodeja ei voi myöskään aktivoida yhtäaikaisesti soittamalla asiakaspalveluun, lähettämällä sähköpostia tai muulla vastaavalla yhteydenotolla.

9. Immateriaalioikeudet

Kaikki IlonPolku -verkkokaupassa esitetyt kuva- ja tekstimateriaalit (tuotekuvat, tekstit, videot, logot, taulukot yms.) ovat IlonPolku verkkokaupan ja/tai sen yhteistyökumppaneiden omaisuutta. Kuva- ja tekstimateriaalin luvaton käyttö tai kopiointi on kielletty

10. Ylivoimainen este

Myyjä ei ole velvollinen täyttämään sopimusta, jos syynä on ylivoimainen este. Ylivoimaisen esteen tilanteissa sovelletaan ICC Force Majeure 2003 -lauseketta. Ylivoimainen este koskee tilannetta, jossa sopimusosapuoli ei pysty pysyvästi tai ainakaan tilapäisesti täyttämään velvoitteitaan ulkopuolisen, yllättävän, ja ennakoimattoman esteen vuoksi eikä hänellä ole mahdollisuuksia torjua estettä. Ylivoimainen este voi olla esim. luonnon olosuhteet, tulipalo, konevaurio, lakko, sota tai liikennehäiriö.

11. Sovellettava laki ja riitojen ratkaiseminen

Mahdollisiin asiakkaan ja IlonPolku -verkkokaupan välisiin kaupankäyntiin/sopimusta koskeviin riita-asioihin sovelletaan Suomen lakia. Riita-asiat käsitellään Suomen oikeusistuimissa. Riitatilanteiden osalta kuluttaja voi saattaa kauppaa koskevan riita-asian, jota ei saada neuvotteluteitse ratkaistua, kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) käsiteltäväksi. Lisäksi kuluttajalla on oikeus viedä riita-asia tuomioistuimeen eli käräjäoikeuden ratkaistavaksi Oulun käräjäoikeuteen.

12. Verkkokauppiaan tiedot

IlonPolku verkkokauppa
Keluveneenväylä 2 B 8
90650 OULU FINLAND
ilonpolku@ilonpolku.fi
y-tunnus: 2126855-9